壹週刊_七老八十飆車黨

[ 更新时间:2012-12-06 ]
 壹週刊 | 1187期 | P34 坦白講 | 2012-12-06
 
七老八十飆車黨
 
 
撰文:葉天佑
攝影:廖雁雄
 
「當你八十歲,你還有多少尋夢的勇氣?」年近八旬的台灣夫妻張弘道和陳映美,卻偏偏勇字當頭,不顧體能、少理安全,踏行油做鐵騎士。他們和另外十五位老人家揸電單車環島遊,全程被拍成紀錄片。台灣上畫七星期,票房累積三百四十萬港元,成為寶島最賣座嘅本土紀錄片,影片將在本月於香港公映。
 
我叫張陳映美,今年七十七歲,騎士團中唯一女將。我患過乳癌同胃癌。好番之後成個人醒晒,知道自己都唔擺得幾耐,應該趁未死前完成夢想。○七年我見到老人院舉辦環島電單車團,我同老公喺台灣生活咁耐,都未試過走勻成個台灣,於是我哋即刻報名。
 
我同老公張弘道今年啱啱好結婚五十年,有三個仔女十個孫,啲後生都好支持,而我哋就當係第二次度蜜月。
我叫張弘道,今年七十六歲,退休之後我做牧師。參加環島團係希望一圓遊台灣美麗之島嘅夢想,仲可以關懷其他老人家。成團十七人,我同太太呢對「七十後」,只七張幾,最年輕,團友平均八十一歲,但都係老頑童,個個都精靈活躍。
 
出發之前,我哋要做身體檢查,仲要受訓兩個月,日日做掌上壓。全團十七人,有四個要戴助聽器、五個有高血壓同心臟病。環島十三日,我哋要挑戰一千一百七十八公里嘅旅程,由台中出發,經過台南、高雄、台東、台北再回到台中。
 
環島十幾日,雖然我哋自以為意志同幹勁都好似返番去十八歲,但係副偈始終都七老八十,要長時間揸電單車真係唔易頂,所以我哋每三、四個鐘就要休息,做吓伸展運動。試過有一次,食飽飯大家再上路,就有個隊友揸揸吓瞓着咗然後人仰馬翻,好彩佢仲識笑笑口話:「無辦法,平時慣咗下晝食飽要眠一眠。」每晚臨瞓前,隨團護士都同我哋做檢查,量吓血壓,問我哋有冇胃口,身體有冇邊度唔妥,驚我哋水土不服要入廠。
 
環島除咗實現自己夢想,仲希望將份幹勁帶俾其他老人家,我哋每晚會去探訪老人院,其中一次,有一位坐輪椅嘅伯伯,知道我哋挑戰環島遊,眼紅紅泛淚光,千言萬語但卡在喉嚨說不出來,只激動地狂舉起大拇指讚好,我哋嘅故事似乎真係可以感動人。
 
路程中最危險就係蘇花公路時,車路超窄,路上又有大巴、大卡車等喺我哋旁邊左右穿插,加上又遇上大風大雨,後來聽到有救護車嘅聲音,知道有團友出事。心情即刻好沉重,原來死亡離自己咁近,心裡面不斷祈禱,好彩團友只係跌倒,無生命危險。
 
有驚無險完成呢次旅程,意想唔到電影公司拍咗套紀錄片。冇靚仔靚女明星,都有咁多人入場支持呢套戲,今個月仲會賣埠到香港。我哋想證明俾社會睇,老人家仲好有活力,可以去尋夢。